čtvrtek 26. března 2020

Neúspěšný výstup na Huayna Potosí

18. 5. La Paz
Po všech přesunech máme volný den v La Paz. Dopoledne jedeme lanovkou do horní části El Alto. Projdeme tržiště a druhou lanovkou jedeme zpět.
Odpoledne chceme do Valle de la Luna. Z náměstí jedeme colectivem. Po cestě v mapě objevíme ZOO, tak se rozhodneme pro ZOO. Vstup stojí 10 boliviánů. Nejvíc nás zaujali kondoři a jaguáři.
"hygienický" prodej ryb

Sušené lamičky

Lanovka

"ošklivý" kondor
Zezadu velikán

Jaguárek v pohybu...
Papouch
19. 5.
K výstupu jsme zvolili dopomoc agentury, která nám zajistila dopravu, teplé obečení, výškové boty, sedák, helmu a průvodce. Celá "sranda" nás vyšla v přepočtu na cca 100$.
V 9:00 jsme nachystaní před agenturou. Potkáváme našeho vůdce Maria. Nasedáme do dodávky a jedeme vyzvednout potřebný materiál. Vybavení je nové a kvalitní. Dojíždíme k výchozímu bodu, kde na Refugio dostáváme oběd. Musíme nabalit batohy a čeká nás stoupání z 4800 do 5100. Cesta nám trvá cca 2 hodiny. Odpoledne fotíme a odpočíváme. Večeře je v 17:00 a jde se spát. Nemůžu usnout.
Huayna Potosi v dálce

Mario - guide

Pustina

Vnitřek chatičky v 5100m. n m 

Panorama

Večerní barvy a Miguel
20. 5.
Budíček o půlnoci. Musíme si obléct všechno oblečení + vybavení. Moc jsem nespala, motá se mi hlava. Dostáváme teplý čaj a pečivo. Po čaji je mi lépe. Kolem 1:00 vyrážíme. První část je po skalách. Občas je nutno přichytit se rukami. Následuje sníh. Musíme si obout mačky. Stoupáme, nohy mi těžknou, dech je rychlý. Jdu velmi pomalu. Mario je velmi trpělivý. Často odpočívám. Miguel se mě ptá jak jsem na tom. Moc se mi nechce přiznat, že ne úplně dobře. Snažím se pokračovat. Po několikáté zastávce ve 3:40 cca ve výšce 5500 m.n.m. se rozhodujeme otočit. Sestup nám trvá něco kolem půl hodiny. Na refugiu uleháme a dospáváme do rána. Kolem 9:00 snídáme. Kdo chce dostane polévku. Vracíme se k výchozímu bodu. Dodávka nás veze zpět do La Paz. Ještě ten den v 15:00 odjíždíme směr hranice s Peru.

Už nemůžu :-(

Já a Miguel - otáčíme

Zářící obří La Paz v dáli

Selfie na rozloučenou

Toto vše jsme vyfasovali: teplé oblečení, výškové boty, mačky cepíny, sedáky




1 komentář:

  1. Moc hezkej tripik. Co ti bylo ze ses musela vratit? Malo spanku?

    OdpovědětVymazat