středa 25. března 2020

Trek Choquequirao

aneb druhé Machu Picchu
Choquequirao je archeologické naleziště poměrně vysoko v horách. Výhodou treku je, ze není až tak frekventovaný. S transportem a noclehem v Cachora nám trek zabral 5 dní. Zvolili jsme variantu tam a zpět. Existuje i pokračující varianta, která vede k opravdovému Machu Picchu. Nejdůležitější dvě věci pro tento trek jsou: REPELENT a OPALOVACÍ KRÉM

Celý okruh
16. 4. Abancay - Cachora
Ráno jsme posnídali na místním tržišti v Abancay. Neodolala jsem banánovému koktejlu. Museli jsme počkat na věci z prádelny do 12:00. Nakoupili jsme potraviny na trek a pokračovali do Cachora. Narazili jsme na velmi pěkné ubytování s místním guydem, který nám poradil co a jak na treku.
Výhled na velikána
17. 4. Cachora - Playa - Santa Rosa
Ráno jsme si domluvili odvoz 12 km k výchozímu místu Punta Caretera Capuliyoo. Museli jsme zaplatit poplatek za trek. Dále jsme již pokračovali pěšky. První část treku bylo převážně klesání k řece. Místo se nazývalo Playa. Protože bylo neuvěřitelné horko, tak jsme si na místě odpočinuli a poobědvali. Z Playa jsme museli přejít most přes rozbouřenou řeku a pokračovali jsme vzhůru do Santa Rosa, kde jsme spali. Večer jsme zjistili, že nemůžeme vařit, protože nám z přívodové  hadičky uchází plyn. Naštěstí nám pujčil druhý pár vařič.
Punta Caretera Capuliyoo

Sestup

Je libo odpočiněk?

Když lidé nechtějí nést batužek a jsou "expedičně"

Strmé svahy

Odpočinek od horka

Stoupání, které nás čekalo
18. 4. Santa Rosa - Choquequirao
Ráno jsme vyrazili ze Santa Rosy. Cesta do dalšího campu nebyla až tak dlouhá, ale byla pořád do kopce. Ve vesničce po cestě nám místní paní uvařila oběd a měla vybavený obchůdek s nápoji. V cílovém campu jsme postavili stan a vydali se k archeologickému nalezišti. Prohlídku jsme začli po 15:00. Vše projít zabralo poměrně hodně času a jeden sektor jsme už nestihli, tak jsme si jej nechali na další den.
Obchudek

Strmé kopce

Náměstí z dálky - Plaza principal

19. 4. Choquequirao - Chikisqua
Ráno jsme pokračovali v prohlídce. Zajímavé byli zítky s vyskládanými kameny do tvary Lamy. Po prohlídce jsme se vraceli stejnou cestou. Zvládli jsme dojít až do vesnice Chikisqa, kde nám místní paní uvařila naše těstoviny, protože můj vařič stále nefungoval.

Vaříme :-)
20. 4.
Ráno nás čekalo brzské vstávání ve 4:00, abychom stihli auto, které jelo v 7:00. Za 12km po prašné silnici chtěli 30 soles. Cesta trvala 30minut. Pak nás čekalo cestování z Cachora do Abancay, tam jsme museli vyzvednout přebytečné věci, které s námi na trek nešly. Z Abancay jsme pokračovali rovnou do Limy

Celý trek jsme chodili kolem nádherných květin a orchidejí, tak taková malá ochutnávka na závěr